Chatbot
Stad Holland heeft een eigen chatbot, genaamd Theo. Onze digitale medewerker kan 24 uur per dag, 7 dagen per week antwoord geven op verschillende vragen over onze zorgverzekering. Op deze pagina leggen we uit wat een chatbot precies is, wat de voordelen zijn en hoe het werkt.
Wat is een chatbot?
Het woord is een samenvoeging van de woorden 'chat' en 'robot'. Een chatbot is geen mens, maar een computerprogramma waarmee u een getypt gesprek kunt voeren. U kunt vragen stellen aan de chatbot. De chatbot geeft automatisch het antwoord.
Chatbot bij Stad Holland
Bij Stad Holland nemen we de service naar onze verzekerden toe erg serieus. Wij zijn continu aan het kijken hoe we deze kunnen verbeteren. We willen u ontzorgen door op een relevante manier antwoorden te geven op uw vragen. Deze service willen wij ook buiten kantooruren kunnen leveren. En zo is onze chatbot Theo geboren. Onze chatbot heeft een echte naam gekregen om haar zo nog menselijker te maken. Theo benadert u op een persoonlijke manier om u zo het meest geschikte antwoord op uw vragen te geven. Theo blijft echter wel een robot en kan alleen algemene antwoorden geven.
Zo werkt Theo
Theo is een robot die mensentaal niet direct kan begrijpen. Om het mogelijk te maken een gesprek met Theo te voeren is hij uitgerust met een speciale technologie: Natural Language Processing (NLP). Deze technologie zet mensentaal om naar computertaal. Theo wordt geholpen door onze medewerkers van Team Chatbot. Het team probeert het taalbegrip te verbeteren zodat hij klantvragen beter begrijpt. Hiervoor heeft Theo veel oefening nodig. Wij nodigen u dan ook van harte uit om gesprekken met Theo aan te gaan.
Privacy
Om onze chatbot te blijven verbeteren slaan we gebruikersdata anoniem op. De input die gebruikers geven wordt opgeslagen in een database en later geanalyseerd om de gebruiksvriendelijkheid van onze chatbot te kunnen verbeteren. Met de verzamelde informatie die wordt opgeslagen, en die niet tot een individu te herleiden is, maken wij rapportages. Deze worden niet gedeeld met anderen.
Meer persoonlijke service met de chatbot en livechat
Naast het beantwoorden van uw vragen, kan de chatbot u ook doorverbinden naar een medewerker. Dit noemen we: livechat. Dit is ideaal als u een vraag hebt over een specifieke situatie of liever persoonlijk contact wilt met een medewerker.
Extra handig in Mijn Stad Holland:
Bent u ingelogd op Mijn Stad Holland, uw persoonlijke en beveiligde omgeving? Dan kan onze medewerker direct zien wie u bent. Zo hoeft u niet alles opnieuw uit te leggen. We kunnen u dan sneller en beter helpen.