Declareren
U heeft bij Stad Holland verschillende manieren om uw rekening te declareren. Het kan gemakkelijk via de Mijn Stad Holland-app, online via Mijn Stad Holland en per post. Lees hieronder hoe dit te werk gaat.
Online via Mijn Stad Holland Declareren in uw persoonlijke omgeving
-
Upload een foto of bestand van uw rekening
Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.
Per post
Een declaratie indienen per post kan natuurlijk ook. U kunt een leeg declaratieformulier op de computer invullen, vervolgens uitprinten en opsturen.
Stad Holland Zorgverzekeraar
Postbus 295
3100 AG Schiedam
Waar moet een rekening aan voldoen?
Declareer uw originele rekening binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum. Het declareren van een herinnering of begroting zal worden afgewezen. Controleer zelf of uw zorgverlener de volgende gegevens op de rekening invult:
Let op! Voor onze vergoedingen gelden bepaalde voorwaarden. Ga dus altijd eerst naar het vergoedingenoverzicht.
Buitenlandse rekeningen
Heeft u een rekening uit het buitenland en wilt u deze declareren? Deze kunt u via Mijn Stad Holland of via de Mijn Stad Holland-app op dezelfde manier indienen als Nederlandse rekeningen. Tijdens het indienen van buitenlandse rekeningen worden er een aantal extra vragen gesteld.
Veelgestelde vragen
U betaalt zelf de rekening aan de zorgverlener. Daarna kunt u de rekening online declareren via de app of via Mijn Stad Holland.
Als u de originele rekening per post wilt sturen, dan kunt u de rekening samen met een ingevuld declaratieformulier sturen naar: Stad Holland Zorgverzekeraar, Postbus 295, 3100 AG Schiedam.
U ontvangt van ons een overzicht als uw rekening verwerkt is. Dit wordt ook wel een betaalspecificatie genoemd. In het overzicht ziet u welk bedrag er wordt vergoed.
De ingezonden originele rekening(en) kunnen niet worden teruggestuurd. Ook niet als deze gedeeltelijk worden vergoed. Maak daarom vooraf een kopie van de rekening als u deze wilt hebben voor uw eigen administratie.
Meer informatie vindt u op onze ‘Declareren’ pagina.
Ja, dat kan. In stap 2 ‘Rekeningnummer’ in het declaratieproces staat uw rekeningnummer. Hier kunt u uw rekeningnummer wijzigen. De rekening wordt dan op het door u ingevulde rekeningnummer betaald. U kunt het rekeningnummer opslaan in uw adresboek, als u hem vaker wilt gebruiken.
Als u uw rekeningnummer voor al uw transacties wilt wijzigen, dan kunt u dit doen via de knop Wijzigen → Betaalgegevens wijzigen in Mijn Stad Holland.