Declareren
U heeft bij Stad Holland verschillende manieren om uw nota te declareren. Het kan gemakkelijk via de Mijn Stad Holland app, online via Mijn Stad Holland en per post. Lees hieronder hoe dit te werk gaat.
Online via Mijn Stad Holland Declareren in uw persoonlijke omgeving
-
Upload een foto of bestand van uw rekening
Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.
Per post
Een declaratie indienen per post kan natuurlijk ook. U kunt een leeg declaratieformulier op de computer invullen, vervolgens uitprinten en opsturen.
Stad Holland Zorgverzekeraar
Postbus 295
3100 AG Schiedam
Waar moet een nota aan voldoen?
Declareer uw originele nota binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum. Het declareren van een herinnering of begroting zal worden afgewezen. Controleer zelf of uw zorgverlener de volgende gegevens op de nota invult:
Let op! Voor onze vergoedingen gelden bepaalde voorwaarden. Ga dus altijd eerst naar het vergoedingenoverzicht.
Buitenlandse nota's
Heeft u een nota uit het buitenland en wilt u deze declareren? Deze nota's kunt u via Mijn Stad Holland of via de app op dezelfde manier indienden als Nederlandse nota's. Tijdens het indienen van buitenlandse nota's worden er een aantal extra vragen gesteld.
Veelgestelde vragen
U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de rekening aan de zorgverlener. Daarna stuurt u de originele rekening samen met een ingevuld declaratieformulier naar Stad Holland Zorgverzekeraar, Postbus 295, 3100 AG Schiedam. U kunt de rekening ook online declareren via de app of via Mijn Stad Holland.
Na verwerking van uw rekening(en) ontvangt u van ons een betaalspecificatie en een nieuw declaratieformulier. De ingezonden originele rekening(en) kunnen niet worden teruggestuurd. Ook niet wanneer deze gedeeltelijk worden vergoed. Het is daarom handig als u vooraf een kopie maakt van de rekening als u deze wilt hebben voor uw eigen administratie.
Meer informatie vindt u op onze pagina over declareren.
Van de binnenkomende rekeningen die worden vergoed, wordt meer dan 90% al binnen één week door ons uitbetaald. Na twee weken zijn 99% van de declaraties uitbetaald. Hiervan wordt 60% zelfs na één dag verwerkt en kunt u het geld waar u recht op hebt de volgende dag op uw rekening verwachten. Het kan bij drukte voorkomen dat het wat langer duurt voordat u uw geld ontvangt.
Ja, dat kan. Op de stap ‘Aanvullende gegevens’ staat u rekeningnummer. U krijgt hier de mogelijkheid Uw rekeningnummer te wijzigen. De declaratie zal op het door u ingevulde rekeningnummer worden uitbetaald. U kunt dit rekeningnummer ook opslaan in uw adresboek, als u je van plan bent dit vaker te gebruiken.
Als u uw rekeningnummer voor al uw transacties wilt wijzigen, kunt u dit doen door in het menu naar 'Wijzigingen doorgeven' > Betaalgegevens wijzigen te gaan.