Informatie over betalen

Wilt u weten hoe u het beste kunt betalen en welke drie betaalmogelijkheden er zijn? Bekijk op deze pagina alle informatie over betalen en wat u moet doen bij een betalingsachterstand.

Automatische incasso

U geeft Stad Holland toestemming om uw facturen automatisch van uw rekening af te schrijven.

In de eerste week van de nieuwe betaaltermijn (maand, kwartaal, halfjaar of jaar) wordt de premie geïncasseerd.

Maand Incassodatum
januari 07-01-2022
februari 01-02-2022
maart 01-03-2022
april 01-04-2022
mei 02-05-2022
juni 01-06-2022
juli 01-07-2022
augustus 01-08-2022
september 01-09-2022
oktober 03-10-2022
november 01-11-2022
december 01-12-2022

 

  • De jaarbetaling vindt plaats in januari
  • De halfjaarbetaling vindt plaats in januari en juli
  • De kwartaalbetaling vindt plaats in januari, april, juli en oktober

De incasso van de regeling gespreid betalen van het eigen risico vindt plaats omstreeks de 25e van de maand gedurende de maanden februari tot en met november.

Betaalmail

U betaalt uw facturen via iDeal. U krijgt een e-mail met een betaalverzoek. In die e-mail wordt de link meegegeven "Betaal nu via iDEAL". Klikt u op deze link dan kunt u via iDEAL betalen. Zo betaalt u snel en veilig.

Overboeking via uw bank

U betaalt uw facturen via een overboeking. U ontvangt van ons een rekening met betalingskenmerk. Gebruik bij het betalen altijd het 16-cijferige betalingskenmerk. Als u dit kenmerk gebruikt, dan hoeft u geen andere informatie toe te voegen, zoals uw naam, adres of verzekerdennummer.

Betalingen voor uw premie en eigen risico betaalt u op het volgende rekeningnummer: NL42ABNA0201100010

Weet u het betalingskenmerk niet?

U kunt het kenmerk op uw betaaloverzicht online of in onze app terugvinden.

Overzichtelijk in Mijn Stad Holland

  • Bepaal zelf uw betaalwijze
  • Vraag een betalingsregeling aan
  • Bekijk en betaal uw facturen

In Mijn Stad Holland kunt u uw facturen bekijken en betalen. U bepaalt zelf hoe u wilt betalen voor uw premie en eigen risico. U kunt kiezen uit een automatische incasso, betaalmail of overboeking via uw bank.

Mijn Stad Holland

Heeft u onze app al gedownload?

De Mijn Stad Holland app biedt u de mogelijkheid om uw betaaloverzicht makkelijk in te zien, uw openstaande rekeningen via iDEAL te betalen en uw eigen risico stand te bekijken.

Mijn Stad Holland app (1:45)

Hulp bij betalen

Betaalachterstand

Uw rekening een keer niet betaald of betaalt u hem een keer te laat? Wij vragen u in de herinnering om alsnog binnen 14 dagen te betalen. Lukt dit niet? Bekijk wat de gevolgen hiervan zijn.

Lees de gevolgen

Betalingsregeling

Het kan voorkomen dat het even niet lukt om uw facturen te betalen. Voorkom betalingsproblemen en bekijk de regels voor het aanvragen van een betalingsregeling.

Regeling aanvragen

Gespreid betalen eigen risico

Verwacht u uw eigen risico op te maken of wilt u niet in één keer groot bedrag betalen? Dan kunt u uw eigen risico in tien termijnen betalen.

Aanmelden