Stad Holland gebruikt verschillende cookies

Door alle cookies te accepteren kunt u de website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie. Daarnaast kunnen wij problemen makkelijker signaleren. U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Zelf cookies instellen

Stad Holland neemt derde plek in bij KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2023®

Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2023 de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®.

maandag 1 mei 2023

Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2023 net als voorgaande jaren de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®. In dit onafhankelijke onderzoek is Stad Holland Zorgverzekeraar op de derde plaats geëindigd met een Net Promoter Score (NPS) van +27. Ondanks dat deze NPS ten opzichte van vorig jaar gedaald is, scoort Stad Holland nog boven het gemiddelde van de markt van zorgverzekeraars en eindigt Stad Holland opnieuw in de top 3. De Netto Trust Score (NTS), waarmee het vertrouwen van verzekerden in Stad Holland wordt gemeten, is +31 en ligt daarmee ook boven het gemiddelde van de markt.

Declareren, app en medewerkers zorgen voor positieve ervaring

Het gemak waarmee verzekerden en declaratie kunnen indienen en de snelheid waarmee dit vervolgens afgehandeld wordt, draagt bij aan een positieve beoordeling. Het declaratieproces wordt dan ook beoordeeld met een 8,7. De dienstverlening krijgt een 8,3. Wat betreft de app zijn verzekerden enthousiast over het gemak en de duidelijkheid van de app. Daarnaast zijn verzekerden te spreken over de vriendelijkheid en goede hulp van medewerkers waar ze contact mee hebben. Het rapport concludeert dat 88% van de verzekerden bij Stad Holland wil blijven.

Stad Holland wil alle verzekerden hartelijk bedanken voor deze mooie beoordeling.

Naar boven