Stad Holland in top drie KlantenMonitor Zorgverzekeringen® 2021

Tevredenheidsscore stijgt in 2021

donderdag 29 april 2021

Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2021 net als voorgaande jaren de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen® 2021. Stad Holland doet voor de derde keer mee met het onderzoek en staat opnieuw op de derde plaats in de ranking van de volledige markt, met een Net Promotor Score van 30. Met de NPS, de Net Promotor Score, wordt aangegeven in hoeverre klanten bereid zijn hun zorgverzekeraar aan te bevelen. De NPS steeg drie punten ten opzichte van 2020. Meer verzekerden noemen dit jaar de algemene ervaring en het gevoel goed verzekerd te zijn als motivatie voor hun loyaliteit. Ook het contact draagt nog positiever bij aan de NPS ten opzichte van 2020. Verzekerden zijn hierbij vooral enthousiast over de bereikbaarheid en de houding/het gedrag van medewerkers.
De Netto Trust Score (NTS) waarmee het vertrouwen van verzekerden in Stad Holland wordt gemeten bleef dit jaar onverminderd hoog met 35.

Declaraties en persoonlijk contact sterke kant van Stad Holland

De dienstverlening is met een 8,4 op hoog niveau. Net als vorig jaar zijn de declaraties het grootste en meest positieve motief voor loyaliteit. Verzekerden benoemen hierbij vooral het gemak van indienen en de snelheid van uitbetalen. Het oordeel over het indienen en afhandelen van declaraties steeg met een tiende naar 8,8. De tevredenheid van Stad Holland verzekerden over het telefonisch contact (8,4) en het e-mail contact (8,3) is gestegen ten opzichte van vorig jaar. Er wordt vaker een 9 of 10 gegeven.
Ook de Mijn Stad Holland-app wordt bovengemiddeld gewaardeerd met een 8,6.

Stad Holland oprecht betrokken, verzekerden loyaal

Verzekerden van Stad Holland vinden net als vorig jaar hun verzekeraar meer oprecht betrokken bij de klant. Ruim 78% van de respondenten geeft aan Stad Holland te ervaren als een verzekeraar die oog heeft voor mens en maatschappij. Verzekerden noemen onder andere het (symbolisch) lagere eigen risico en de oprechte aandacht aan de telefoon als voorbeelden daarvan. Ook 89% van de respondenten heeft de intentie bij Stad Holland verzekerd te blijven. Een groter compliment kunnen we niet ontvangen. We zijn ontzettend trots op dit resultaat en willen onze verzekerden hartelijk danken voor het vertrouwen in ons.