Kap ter bescherming van de schedel
De beschermingskap, ook wel valhelm genoemd, is bedoeld voor mensen die het hoofd en de hersenen beschermen tegen verwondingen (vallen), als gevolg van een bepaalde aandoening.
- Basisverzekering
100% vergoeding bij gecontracteerde zorg: dit hulpmiddel wordt in eigendom geleverd
- Compact AV
- Jongeren AV
- Standaard AV
- Uitgebreide AV
- Extra Uitgebreide AV
Geen aanvullende vergoeding
Wat is de gebruikstermijn?
- Afgehankelijk van de leeftijd
-
De gemiddelde gebruikstermijn is afhankelijk van de leeftijd. Bij kinderen is de gemiddelde gebruikstermijn niet van toepassing, vanwege de constante verandering van de schedel.
Zijn er bijzonderheden?
- Geen
- Er zijn geen bijzonderheden.
Wat betaal ik zelf?
Het deel dat boven de maximale vergoeding uitkomt, betaalt u zelf. Daarnaast kan er nog sprake zijn van een eigen risico of eigen bijdrage.
- Eigen risico
- Ja, vergoedingen uit de basisverzekering tellen mee voor uw eigen risico.
- Eigen bijdrage
- Nee, er geldt geen eigen bijdrage.
- Leverancier zonder contract
-
Stad Holland sluit met zo veel mogelijk hulpmiddelen leveranciers een contract af. Het afsluiten van een contract levert namelijk alle betrokken partijen (verzekerde, zorgaanbieder, zorgverzekeraar) voordelen op. Met slechts een klein aantal zorgaanbieders wordt er, om verschillende redenen, geen contract afgesloten. Bij die leveranciers met wie het Stad Holland niet lukt om tot afspraken te komen, zult u in de meeste gevallen een nota van de leverancier meekrijgen. Deze nota dient u bij ons in en zal door ons vergoed worden, voor zover het gehanteerde tarief van de leverancier niet buitensporig hoog is. De regelgeving van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) sluit de vergoeding van excessieve tarieven namelijk uit.
Wat moet ik zelf regelen?
- Eerste keer
- Om voor vergoeding in aanmerking te komen heeft u toestemming nodig van Stad Holland. Wij hebben een schriftelijke aanvraag van uw medisch specialist of physician assistent nodig met een offerte van de leverancier.
- Herhaling
- Voor herhaling (opnieuw verkrijgen) van het hulpmiddel hebben we een offerte en toelichting van de leverancier nodig.
- Problemen hulpmiddel
-
Als er iets aan de hand is met uw hulpmiddel, neem dan contact op met de leverancier.
- Declareren
- Gecontracteerde leveranciers dienen hun nota’s direct bij Stad Holland in. Als u naar een niet-gecontracteerde leverancier gaat, ontvangt u zelf de nota van de leverancier en dient u deze vervolgens bij ons in. Deze kunt u eenvoudig declareren via de app of Mijn Stad Holland.
Waar kan ik terecht?
U mag zelf bepalen naar welke erkende leverancier u gaat. Om te voorkomen dat u extra kosten betaalt, adviseren we u naar een gecontracteerde leverancier te gaan.
Zoek in de zorgatlas naar hulpmiddelenleveranciers.
Dit is een beknopt overzicht, informatie over alle uitsluitingen en beperkingen kunnen in de polisvoorwaarden geraadpleegd worden.