Stad Holland behaalt derde plek in KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2020®
Vertrouwen verzekerden stijgt in 2020
Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2020 net als voorgaande jaren de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2020. Stad Holland doet voor de tweede keer mee met het onderzoek en is ten opzichte van vorig jaar gestegen van de vijfde naar de derde plek, met een Net Promotor Score van +25 in 2019 naar +27 in 2020.
Met de NPS, de Net Promotor Score, wordt aangegeven in hoeverre klanten bereid zijn hun zorgverzekeraar aan te bevelen. De Netto Trust Score (NTS) waarmee het vertrouwen van verzekerden in Stad Holland wordt gemeten is gestegen van +31 in 2019 naar +35 in 2020. Het vertrouwen is daarmee een stuk hoger dan het gemiddelde van de zorgverzekeraars (NTS +21).
Verzekerden zijn erg te spreken over dienstverlening
De dienstverlening is met een 8,4 op hoog niveau. Dit jaar wordt het contact tussen verzekerden en medewerkers van Stad Holland vaker genoemd in de beoordelingen. De loyaliteit van verzekerden aan Stad Holland is mede te danken aan de declaratieprocessen. Het indienen en afhandelen van declaraties wordt gemiddeld met een 8,7 beoordeeld. Daarbij wordt de Mijn Stad Holland app ook goed beoordeeld met een gemiddelde van 8,6.
Een goede verzekering
Ook de verzekeringen zelf spelen een belangrijke rol in de beoordeling van Stad Holland. Verzekerden zijn hierover positief en hebben het gevoel dat ze goed verzekerd zijn bij Stad Holland. Dat is duidelijk terug te zien in de resultaten: Ruim driekwart van de verzekerden beoordeelt de verzekering van Stad Holland met een 8 of hoger.
87% van de respondenten geeft aan de intentie te hebben bij Stad Holland verzekerd te blijven. Een groter compliment kunnen we niet ontvangen. We zijn ontzettend trots op dit resultaat.