Extra veilig inloggen op Mijn Stad Holland per 1 juli 2019

U bent gewend dat u toegang heeft tot Mijn Stad Holland met alleen een gebruikersnaam en een wachtwoord. Door in te loggen in Mijn Stad Holland krijgt u toegang tot uw medische gegevens. Vanuit de wet is bepaald dat alle zorgverzekeraars in Nederland die gegevens nog beter moeten beschermen. Dit door middel van een tweede inlogstap: nadat u uw gebruikersnaam en wachtwoord (DigiD) heeft ingevuld, sturen we nog een extra inlogcode naar uw e-mailadres of per sms naar uw mobiele telefoon.

Inloggen zonder extra inlogcode? Geef aan dat u uw apparaat vertrouwt!

U moet in ieder geval één keer inloggen op Mijn Stad Holland met de extra inlogcode. Bij het invoeren van de extra inlogcode vragen we u of u het apparaat waarop u inlogt, vertrouwt. Geeft u dit aan, dan verplichten we de inlogcode niet wanneer u de volgende keer inlogt. Uiteraard logt u wel altijd in met uw gebruikersnaam en wachtwoord (DigiD).

Als u bij het inloggen aangeeft dat u het apparaat vertrouwt, wordt dit door middel van een cookie onthouden door de internetbrowser die u op dat moment gebruikt. Een cookie is persoonsgebonden en zal niet werken voor gezinsleden met eigen toegangsgegevens tot Mijn Stad Holland. Let op: Een vertrouwd apparaat werkt niet als je cookies regelmatig verwijdert.

Voorkom gedoe: zorg dat uw gegevens kloppen

Om de extra inlogcode naar u te sturen is het natuurlijk belangrijk dat wij het juiste e-mailadres en/of mobiele nummer hebben. U kunt deze gegevens aanpassen in uw Mijn Stad Holland.

Wanneer er geen actueel e-mailadres of telefoonnummer bekend is binnen Mijn Stad Holland, kan er helaas nog niet ingelogd worden. Maar uiteraard is er ook in deze situatie een oplossing! U kunt dan inloggen met DigiD met sms-controle. Heeft u de sms-controle van DigiD nog niet geactiveerd, dan kunt u dit op de website van DigiD zelf aanvragen. Met die gegevens kunt u alsnog inloggen via onze website. 

Wanneer u gebruik maakt van de app en inlogt met de viercijferige code, dan verandert er niets. U kunt dan gewoon normaal in- en uitloggen. 

Wanneer u de app om welke reden dan ook opnieuw moet installeren, of u wisselt van gebruiker, dan moet u wel weer opnieuw inloggen met DigiD en de extra inlogcode. Dit is dan wel eenmalig, daarna kunt u weer een  viercijferige code kiezen.

Helemaal niets! U logt al op een veilige manier in op Mijn Stad Holland, dus u hoeft verder niets meer te veranderen.