Stad Holland gebruikt verschillende cookies

Door alle cookies te accepteren kunt u de website makkelijker gebruiken, vindt u sneller wat u zoekt en ziet u meer relevante informatie. Daarnaast kunnen wij problemen makkelijker signaleren. U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Zelf cookies instellen

Declareren

U heeft bij Stad Holland verschillende manieren om uw rekening te declareren. Het kan gemakkelijk via de Mijn Stad Holland-app, online via Mijn Stad Holland en per post. Lees hieronder hoe dit te werk gaat.

Via de app Declareren is nog nooit zo makkelijk geweest

  • Upload een foto of bestand van uw rekening

    Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.

    Logo App storeGoogle Play Store

Online via Mijn Stad Holland Declareren in uw persoonlijke omgeving

  • Upload een foto of bestand van uw rekening

    Ontvang het geld binnen 3 werkdagen op uw rekening.

Per post 

Een declaratie indienen per post kan natuurlijk ook. U kunt een leeg declaratieformulier op de computer invullen, vervolgens uitprinten en opsturen.

Postadres

Stad Holland Zorgverzekeraar
Postbus 295
3100 AG Schiedam

Waar moet een rekening aan voldoen?

Declareer uw originele rekening binnen 36 maanden vanaf de behandeldatum. Het declareren van een herinnering of begroting zal worden afgewezen. Controleer zelf of uw zorgverlener de volgende gegevens op de rekening invult:

  • Uw naam
  • Uw adres
  • Uw geboortedatum
  • De behandeling
  • De datum van de behandeling
  • De AGB-code van de behandelaar

Let op! Voor onze vergoedingen gelden bepaalde voorwaarden. Ga dus altijd eerst naar het vergoedingenoverzicht.

Buitenlandse rekeningen 

Heeft u een rekening uit het buitenland en wilt u deze declareren? Deze kunt u via Mijn Stad Holland of via de Mijn Stad Holland-app op dezelfde manier indienen als Nederlandse rekeningen. Tijdens het indienen van buitenlandse rekeningen worden er een aantal extra vragen gesteld. 

Veelgestelde vragen

Het is belangrijk om uw rekening twee jaar te bewaren, omdat wij uw rekening misschien achteraf willen controleren.

U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de rekening aan de zorgverlener. Daarna stuurt u de originele rekening samen met een ingevuld declaratieformulier naar Stad Holland Zorgverzekeraar, Postbus 295, 3100 AG Schiedam. U kunt de rekening ook online declareren via de app of via Mijn Stad Holland.

Na verwerking van uw rekening(en) ontvangt u van ons een betaalspecificatie en een nieuw declaratieformulier. De ingezonden originele rekening(en) kunnen niet worden teruggestuurd. Ook niet wanneer deze gedeeltelijk worden vergoed. Het is daarom handig als u vooraf een kopie maakt van de rekening als u deze wilt hebben voor uw eigen administratie.

Meer informatie vindt u op onze pagina over declareren.

Van de binnenkomende rekeningen die worden vergoed, wordt meer dan 90% al binnen één week door ons uitbetaald. Na twee weken zijn 99% van de declaraties uitbetaald. Hiervan wordt 60% zelfs na één dag verwerkt en kunt u het geld waar u recht op hebt de volgende dag op uw rekening verwachten. Het kan bij drukte voorkomen dat het wat langer duurt voordat u uw geld ontvangt.

Ja, dat kan. Op de stap ‘Aanvullende gegevens’ staat u rekeningnummer. U krijgt hier de mogelijkheid Uw rekeningnummer te wijzigen. De declaratie zal op het door u ingevulde rekeningnummer worden uitbetaald. U kunt dit rekeningnummer ook opslaan in uw adresboek, als u je van plan bent dit vaker te gebruiken.

Als u uw rekeningnummer voor al uw transacties wilt wijzigen, kunt u dit doen door in het menu naar 'Wijzigingen doorgeven' > Betaalgegevens wijzigen te gaan.

Naar boven