Verzekerdenraadpleging
Een werkgroep van de ledenraad heeft in 2021 een raadpleging onder verzekerden gedaan.
In de tweede helft van 2021 is er in verband met de invoering van de Wet Verzekerdeninvloed Zvw een digitale vragenlijst uitgezet. De vragenlijst had betrekking op het zorgcontracteerbeleid en het communicatiebeleid van Stad Holland en is op basis van een aselecte steekproef naar een deel van ons verzekerdenbestand verzonden. De uitkomsten van deze raadpleging zijn na analyse verwerkt tot een rapport dat uitvoerig in een ledenraadsvergadering is besproken.
Uit de rapportage blijkt allereerst een grote mate van tevredenheid onder de geënquêteerden. Daarnaast ziet de ledenraad ook een aantal opmerkingen, die bij meerdere respondenten terugkomen. Op deze punten wil de ledenraad hier nadere informatie aan onze verzekerden verstrekken:
- Uit reacties van sommige respondenten blijkt dat er behoefte is om meer inzichten te hebben in gedeclareerde kosten en bijbehorende details. De ledenraad is van mening dat in de beveiligde omgeving van Stad Holland en de Mijn Stad Holland app al veel informatie geboden wordt over de ingediende declaraties en wil dan ook de verzekerden wijzen op de uitlegvideo's over Mijn Stad Holland en de Mijn stad Holland app voor meer informatie. Daarnaast heeft de ledenraad het bestuur gevraagd verzekerden nader te informeren waar de detailinformatie door verzekerden gevonden kan worden en om te bekijken of dit nog verder verbeterd kan worden.
- Uit een aantal reacties blijkt ook dat er vragen zijn over het substitueren van medicatie door de apotheker, met name indien dit gebeurt in combinatie met medische noodzaak. De ledenraad wil verzekerden daarom verwijzen naar de webpagina met informatie over het farmaciebeleid van Stad Holland. Deze informatie vindt u in het vergoedingenoverzicht.